Середа, 21.11.2018, 13:18
Вітаю Вас Гість | RSS

Кривицька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Форма входу
Категорії розділу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Використання інтерактивних прийомів навчання на уроках в 9 класі

                                  

    Урок не може бути цікавим, якщо учень постійно включений в одноманітну за структурою й методикою діяльність. Урок має слугувати засобом розвитку творчих здібностей учнів, їхніх потреб, обдарувань, інтересів, самовираження та самореалізації, розвивати постійне прагнення до пізнання і самовдосконалення. Тому тут треба проявити свій талант. А талант – це здатність робити те, чого нас ніхто не вчив. Це все те, на що дивляться з любов’ю. Тож любов учня потрібно завоювати. Для цього  треба використовувати хоч якусь «родзинку» до серця дитини на кожному уроці. Однією з таких родзинок і є  застосування інтерактивних методів навчання.

  Якщо говорити про використання на уроках методів наукового пізнання, то, мабуть, не існує кращої методики, ніж та, яку створює сам учитель. На кожному уроці вчитель прагне досягти його результативності, а це можна здійснити різними шляхами:

а)   активізація дітей на уроці;

б) підвищення інтересу до навчання;

в)  свобода під час висловлювання міркувань;

г) звільнення учнів від механічного заучування;

д)  подолання невпевненості, страху помилки.

На  своїх уроках дуже часто використовую такі інтерактивні прийоми , як: «Знайди помилку», «Доповни речення», «Склади схему», «Квітка розв’язань», «Сніжна грудка» і т.д. При вивчення тем з програмування на дошці записую елементи програми, де спеціально допускаю помилки. Завдання учнів – знайти і пояснити дані неточності. Такий метод розвиває в учнів увагу, пам'ять.  При перевірці домашнього завдання  практикую застосування прийому  «Сніжна грудка», який проводиться за схемою    «Слово (термін) – словосполучення – запитання – відповідь» , а також «Дуель» ( один учень задає запитання  другому, а потім навпаки). Після самостійного опрацювання учнями теоретичного матеріалу, або на етапі актуалізації опорних знань використовую такі методи як  «Склади схему», «Квітка розв’язань», «Заповни кошик». (Уроки «Пристрої введення та виведення інформації» , « Узагальнення і систематизації знань. Текстовий процесор Word»).

Для ознайомлення з додатковими чи історичними відомостями, цікавими фактами пропоную учням інтерактивні вправи «Вірю – не вірю», або «Так - ні» з наступним обговоренням.

Інтерактивна гра «Вірю – не вірю»

 

Основи комп’ютерних систем

  1. Чи вірите ви, що термін «комп’ютер» спочатку означав людину, яка виконує обчислення? (так)
  2. Чи вірите ви, що принципи згідно з якими функціонує більшість сучасних комп’ютерів, були опубліковані в 1946 році американським математиком Джоном фон Нейманом? (так)
  3. Чи вірите ви, що є сім поколінь розвитку ЕОМ? (ні)
  4. Чи вірите ви, що першу ЕОМ в Європі та СРСР було створено в Києві? (так)
  5. Чи вірите ви, що існують суперкомп’ютери, які містять 65 536 процесорів? (так)
  6. Чи вірите ви, що основним компонентом комп’ютера є дисплей? (ні)

 

Пристрої введення та виведення інформації

 

1.      Чи вірите ви, що веб-камера є пристроєм введення інформації. (так)

2.      Чи вірите ви, що звукові колонки є пристроєм виведення інформації. (так).

3.      Чи вірите ви, що принтер є пристроєм введення інформації. (ні)

4.      Чи вірите ви, що для відтворення мультимедіа застосовують мультимедійні проектори або інтерактивні електронні дошки ? (так)

5.      Чи вірите ви, що розмір монітора подається в квадратних сантиметрах? (ні)

6.      Чи вірите ви, що назву «миша» маніпулятору дали у Стенфордському дослідному інституті за подібність його сигнального проводу до хвоста миші?  (так)

7.      Чи вірите ви, що перший маніпулятор «миша» коштував 400 доларів США? (так)

     

       З історії розвитку комп’ютерів

     1. Мова програмування Ада була названа на честь дочки відомого

англійського поета Байрона. (так)

    2. 1 Кбайт містить 1000 байт. (Ні, 1024 байт)

    3. Засновники фірми Microsoft Біл Гейтс і Пол Аллен вчилися ще в 9-му класі, коли отримали своє перше оплачуване замовлення на написання програми. Природньо, щоб отримати замовлення, їм довелося приховати свій вік. Як ви вважаєте, чи правдива ця історія?  (Так)

   4.Ще одна історія про Біла Гейтса і Пола Аллена. Розповідають, що саме вони написали інтерпретатор Бейсіка для машини «Альтаїр», а потім безкоштовно розповсюдили його серед всіх власників «Альтаїра». Як ви вважаєте, чи правдива ця історія?  (Ні)

    5. Вважають, що ідею створення комп'ютерних вірусів окреслив письменник-фантаст Т.Дж.Райн, який в одній із своїх книжок, написаній у США в 1977 році, описав епідемію, що за короткий час охопила близько 7 000 комп'ютерів. Причиною епідемії став комп'ютерний вірус, котрий передавався від одного комп'ютера до іншого, пробирався в їх операційні системи і виводив комп'ютери з-під контролю. (так)

      6.Творець  фірми Borland , дуже відомої в кругах програмістів, був звільнений з колишньої роботи і, від того, що не мав, що робити створив фірму. Зараз вона дуже популярна серед любителів мови Паскаль. (так)

 

Інтерактивна гра «Так-ні»

 

                       Комп’ютерні мережі

  1. Термін «телекомунікація» означає передавання інформації на великих відстанях. (так)
  2. Телекомунікація здійснюється за допомогою тільки телевізійного зв’язку. (ні)
  3. Однорангова мережа – це коли усі комп’ютери рівноправні. (так)
  4. Клієнт-серверна – це мережа, в якій комп’ютери є або клієнтами, або серверами. (так)
  5. Для передавання даних мережею їх  поділяють на порції. (так)
  6. Адреса відправника і користувача міститься на першому і останньому пакеті. (ні)
  7. Правила, що визначають, як мають взаємодіяти пристрої мережі, називаються мережними протоколами. (так)
  8. Для підключення до глобальної мережі потрібен спеціальний пристрій – модем. (так)
  9. Одна з переваг мережі  - можливість спільного використання ресурсів: принтера, сканера, дисків і т.д. (так)
  10. Для спільного користування ресурсами мережі використовуємо папку «Мій комп’ютер» (ні).

 

Програмне забезпечення  комп’ютерних систем

  1. Програмне забезпечення можна поділити на системне та прикладне. (так)
  2. Системні програми бувають двох типів: операційні системи та утиліти. (так)
  3. Системи обробки текстів використовують для створення та опрацювання текстової інформації. (так)
  4. Графічні редактори призначені для обробки графіків. (ні)
  5. Файл – це неподільна одиниця даних на запам’ятовуючому пристрої. (так)
  6. За кількістю програм, що виконуються операційні системи бувають однозадачні,  двозадачні і т д. (ні)
  7. Інтерфейс користувача – програмні засоби, що забезпечують взаємодію користувача з системними та прикладними програмами . (так).
  8. Є такі типи інтерфейсу: графічний, табличний, текстовий. (ні)
  9. До початку 1990-х років найпопулярнішою ОС була система MS DOS , яка мала текстовий інтерфейс. (так)
  10.  З англійської мови Windows перекладається «вікно». (так).

             

             Системи обробки тексту

1.      Форматування тесту – надання текстовим фрагментам властивостей, від яких залежить їхній зовнішній вигляд.(так)

2.      Програми для роботи з текстом поділяються на текстові редактори, текстові процесори, видавничі системи. (так)

3.      Найпростішою програмою  для обробки тексту є Word. (ні)

4.      Видавничі системи використовують для розробки професійної поліграфічної продукції (газети, журнали). (так)

5.      Microsoft Word – це текстовий редактор, призначений для роботи в системі Windows. (ні)

6.      Щоб запустити Word  потрібно виконати таці дії Пуск-Усі програми - Microsoft Office - Microsoft Word. (так)

7.      Розширення документи  у  Word мають  txt. (ні)

8.      Створити новий документ  можна за допомогою команди меню Файл – Створити. (так)

9.      До основних засобів, за допомогою яких користувач взаємодіє з програмою  Word належить меню, панелі інструментів, область даних. (так)

10.  Щоб зберегти документ потрібно виконати дії меню Правка           Зберегти як. (ні)

 

                                 Прийом «Впізнай означення»

                                   Файлова система

  1. Набір правил, що визначає спосіб організації, зберігання та іменування даних, розташованих на запам’ятовуючих пристроях. (файлова система)
  2. Найменована неподільна одиниця даних на запам’ятовуючому пристрої, яка має власне ім’я та з якою користувач може виконувати операції на кшталт перейменування, копіювання чи переміщення. (файл)
  3.  Елемент файлової системи, який має власне ім’я та може містити такі ж елементи. ( каталог).
  4. Каталог. Який не міститься в жодному іншому каталозі. (кореневий).
  5. Ця папка надає доступ до вмісту всіх інших пристроїв пам’яті. (Мій комп’ютер).
  6. Дана папка містить документи користувача.
  7.  Містить видалені файли (кошик).
  8. Відкриває доступ до інших комп’ютерів у мережі і дає змогу настроювати параметри з’єднання з мережею. (Мережене оточення)

 

                              Комп’ютерні віруси

1. Віруси, які поширюються в комп’ютерній мережі. (віруси-хробаки)

2. При поширенні копій змінюють вміст дискових секторів або файлів. (Паразитичні)

3. Вкрай примітивні віруси, часто нерезидентні. (Студентські)

4. Віруси-невидимки, які підставляють замість себе незаражені ділянки інформації. (Стелс-віруси)

5. Їх досить важко виявити, вони не утримують жодної постійної ділянки коду. (Поліморфік-віруси)

6. Віруси цього сімейства використовують можливості макромов, вбудованих у системи обробки даних. (Макро-віруси)

7. Звичайні файлові віруси, що заражають антивірусні програми. (Ретровіруси)

8. Віруси-програми виконують шкідливі дії замість оголошених легальних функцій або разом з ними. (Троянські програми)

9. Велика кількість електронних повідомлень, які відсилаються на електронну адресу користувача з метою виведення з ладу системи. (Поштова бомба)

 

         Основні об’єкти текстового документа

1. Найменша одиниця тексту, яка позначає літеру, цифру, знак пунктуації, арифметичну операцію чи спеціальний знак. (символ)

2. Основна одиниця мови; у програмі Word словом вважається послідовність символів, відділена від інших пробілом або знаком пунктуації і пробілом. (Слово)

3. Граматична конструкція, побудована з одного чи кількох слів, що являє собою окрему, відносно незалежну думку. (Речення)

4. Основна структурна одиниця тексту, що містить завершену думку. (Абзац)

5. Послідовність символів, розміщених на одному горизонтальному рівні. (Рядок)

 

 

                          

                          «Встанови відповідність»

 

Операції над об’єктами файлової системи

             Як виконати

 

               Дія

1

Двічі клацнути значок об’єкта лівою кнопкою миші

 

Зняти виділення

2

Клацнути значок об’єкта лівою кнопкою миші

 

Відкрити

3

Клацнути лівою кнопкою миші вільне місце у вікні зі значком об’єкта

 

Скопіювати

4

Перетягти значок об’єкта, утримуючи ліву кнопку миші

 

Виділити

5

Виділити об’єкт і натиснути клавішу Delete

 

Перемістити

6

Перетягти значок об’єкта, утримуючи ліву кнопку миші і клавішу Shift

 

Видалити

 

 

Стандартні за стосунки Windows

 

           Призначення

 

      Застосунок

1

Простий графічний редактор

 

Калькулятор

2

Засіб для створення відеокліпів

 

Paint

3

Найпростіший текстовий редактор

 

Windows Media

4

 

Програвач аудіо- та відеофайлів

 

Windows Movie Maker

5

Імітатор звичайного калькулятора

 

Блокнот

 

 


                            «Квітка розв’язань»

 


    На дошці рисується квітка з записаною темою в центрі. Учні по черзі записують в пелюстки інформацію, яка пов’язана з конкретною темою (це можуть бути сфери застосування, сукупність команд, види класифікації, функції програм і т.д.)

 

 



Категорія: Мої статті | Додав: Iruna (17.04.2013)
Переглядів: 584 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz