Вівторок, 20.02.2018, 22:52
Вітаю Вас Гість | RSS

Кривицька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Форма входу
Категорії розділу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Петриківський розпис. Виконання декоративної композиції з рослинними мотивами.

Тема: Петриківський розпис. Виконання декоративної композиції з рослинними мотивами.

 

Мета: ознайомити учнів з традиціями петриківського розпису; формувати вміння створювати візерунки з елементів петриківського розпису; розвивати навички володіння мазками та малювання пальчиком; прищеплювати любов до прекрасного; виховувати інтерес до народного мистецтва.

 

Оснащення.

Зоровий ряд:  навчальний плакат «Елементи петриківського розпису»,  підручник «Образотворче мистецтво 5 клас Железняк С.», зразки композицій петриківського розпису, аркуші із запитаннями для актуалізації опорних знань.

Музичний ряд: записи українських народних мелодій.

Матеріали та інструменти: кольорові пелюстки «квітки настрою»; альбом, фарби, пензлики, ємності для води, серветки для витирання рук.

Обладнання: ТЗН.

 

Тип уроку: комбінований.

 

                                     Хід уроку

І. Організаційний момент.

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

 

Прийом «Квітка настрою»

Учитель цікавиться, з яким настроєм учні прийшли на урок, і пропонує створити «квітку настрою». На столі вчителя – різнокольорові пелюстки «квітки настрою» (теплі кольори – радість, енергійність, активність, холодні – смуток, спокій, зосередженість). Учні підходять по черзі, обирають кольорову пелюстку та кріплять до серцевини «квітки настрою», демонструючи свій настрій, налаштування на роботу на уроці.)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учні по черзі беруть аркуші з написаними на звороті запитаннями та дають відповіді на них.

  • Що таке декоративно-ужиткове мистецтво? (Це мистецтво створення художніх виробів, що мають не тільки практичне застосування, а й прикрашають житло людини.)
  • Що називають народними промислами? ( Виготовлення художніх виробів для продажу із застосуванням ручної праці.)
  • У яких двох напрямах розвивалися народні промисли? (Виготовлення виробів у домашніх умовах та виготовлення виробів на спеціально організованих підприємствах)
  • Які народні промисли поширені на Україні? (Килимарство, ткацтво, гончарство, ковальство, художня обробка дерева. Вишивка, декоративний розпис.)
  • Що таке розпис? (Сюжетні й декоративні орнаментовані композиції, виконані фарбами на поверхні стіни стелі чи виробах ужиткового мистецтва.)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

         Сьогодні ми ще більше дізнаємось про одне із чудових мистецтв, що відоме у всьому світі. Ми ознайомимось з традиціями цього мистецтва, помилуємось роботами талановитих майстрів, а також створимо власні твори в техніці цього розпису, створивши декоративну композицію з рослинними мотивами.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

        Петриківський розпис – один з видів народного мистецтва. Виник він на Лівобережній Україні в с. Петриківка. Він зароджується як одне з найперших орнаментальних мистецтв. Проте широкого поширення набув у 19 ст. Розпис виконували на печі, комині,потім малюнок переходив на стіну, продовжувався над вікнами, по кутках. Малюнок петриківки створювався без попередніх ескізів, без розподілу на етапи, здійснювався одразу, а найчастіше просто поновлювався. Їх малювали пензлями з котячої шерсті, мякою тканиною або просто пальцями. Фарби розводили на яйцях і молоці.

     Перегляньмо роботи відомих майстрів петриківського розпису ( Т.Пати, Ф. Панка, М.Тимченко, В. Глущенко)

Учні розглядають зрізки петриківського розпису.

     

 

                 

*Які квіти переважають в композиціях петриківського розпису? (Жоржини, айстри,тюльпани, ромашки, волошки.)

* Мотиви яких ягід зображували майстри? (Калина.)

* Які птахи є в переглянутих роботах? (Півень, голуби,лелеки, павичі)

 

       Зверніть увагу, як завдяки грамотному розташуванню елементів підкреслено прямокутну чи квадратну форму, дрібні деталі поєднано в єдине ціле. А контрастне сполучення різних кольорів створюють радісний, піднесений настрій.

 

V. Виконання вправ.

    Техніка петриківського розпису передбачає опанування таких типів мазків: «гребінчик», «зернятко», «горішок» та «перехідний мазок». Ви вже вивчали це в 4 класі, але давайте пригадаємо.

(Учитель демонструє плакат «Елементи петриківського розпису».Учні виконують підготовчі вправи )

             

 

 

 

 

Робота з підручником (Учитель пропонує розглянути в підручнику зображення петриківського розпису Володимира Мельника)

 

VІ. Творче завдання.

        Пропоную виконати нескладну декоративну композицію в техніці петриківського розпису із рослинними мотивами.

       Ягоди калини, винограду, смородини малюйте кінчиком пальця. Набравши фарби на кінчик пальця, зробіть відбиток на папері. Він може бути меншим чи більшим. Зробивши декілька ягідок, розмістіть їх у формі кетяга, грона чи кошика (ягоди розміщують одна над одною, поступово зменшуючи їх розмір), потім з’єднайте ягоди тонкими гілочками. Малюнок можна доповнити хвилястими листочками і тоненькими вусиками, створюючи таким чином нові цікаві елементи.

 

Пояснення послідовності виконання роботи:

  1. Оберіть формат композиції.
  2. Визначте основні елементи композиції, колір та розміщення на основному форматі.
  3. Визначте природні форми для художніх образів.
  4. Стилізуйте дібрані природні форми.
  5. Доповніть дрібними елементами.

Пам’ятайте, що композицію виконуємо без попередніх начерків.

 

VІІ. Практична діяльність учнів.

Звучать українські мелодії. Учні працюють самостійно. Учитель коригує їх діяльність.

 

VІІІ. Актуалізація набутих знань.

Прийом «Мистецький крос»

Швидко закінчіть речення.

  • Петриківський розпис виник у… (с. Петриківка Дніпропетровської обл..)
  • Фарби колись розводили… (яєчним жовтком,молоком)
  • Пензлики виготовляли з … (котячої шерсті)
  • Основні типи мазків мають такі назви…( «гребінець», «горішок», «зернятко», «перехідний мазок»)
  • Сучасні фарби петриківського розпису… (гуаш, акварель)
  • Найвідоміші майстри петриківського розпису… (Т.Пата, Ф.Панко, Г.Прудникова)

 

ІХ. Підбиття підсумків.

Прийом «Квітка настрою»

Погляньте на квітку вашого настрою, створену на початку уроку

*Чи не хотіли б ви, щоб вона зазнала певних змін наприкінці уроку?

*Можливо у когось змінився настрій?

Можете обрати інший колір пелюстки і прикріпити до нашої «квітки настрою».

Учні підходять, і хто хоче,змінюють колір пелюстки.

 

Виставка робіт. Оцінювання учнів.

 

Х. Домашнє завдання.

Підготувати матеріал на наступний урок: фломастери, олівці.

 

Категорія: Мої статті | Додав: Iruna (27.11.2014)
Переглядів: 726 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz