Субота, 26.05.2018, 01:27
Вітаю Вас Гість | RSS

Кривицька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Форма входу
Категорії розділу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Конспек уроку з літератруного читання у 2 клаі

Тема. «Півник і двоє мишенят» (українська народна казка).

Мета: учити глибоко відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати хитрість, ледарство,боротися із цими рисами у повсякденному житті; розвивати уміння читати за особами, переказувати; виховувати бажання допомагати іншим, рости працелюбним.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, картки для оцінювання.

Тип уроку: комбінований.

 

                                                Хід уроку

І. Організаційний момент.

   Пролунав уже дзвінок –

   Починаємо урок.

- За свої відповіді ви отримаєте гарні малюнки з казковими героями.

(Слайд 1)

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над прислів’ями

Учні читають зі слайда прислів’я на одному мовленнєвому видиху.  Після короткого видиху, паузи і вдиху читають прислів’я повністю, повторюючи двічі – тричі.

• Робота спільна – як пісня весела.

• Умілому всяка робота легка.

(Слайд 2)

2. Гра «Блискавка».

 - Назвіть «зайве» слово

        парта          колосок

        парта          колобок

        карта          колосок

        парта          колосок

(Слайд 3)

3. Робота над скоромовкою

           У печі, у печі

           Смачні та гарячі

           Пшеничні калачі.

           Хочеш їсти калачі –

           Не лежи на печі!

- Прочитати тихо і повільно, голосно і швидко.

- Прочитайте весело.

(Слайд 4)

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Докладний переказ учнями казки «Лисиця та їжак».

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності .

     Повідомлення теми і мети уроку:

-  Сьогодні ми завершуємо подорож сторінками українських народних казок. Наостанок ознайомимося  з ще однією чудовою казкою. А хто є її головними героями – ви дізнаєтеся , відгадавши загадки.

Хоч годинника не має                                                        

вранці він нас піднімає                                                                     

Кожен прокидається –                                                               

З сонечком вітається. ( Півень)  

                                          

У норі хатинку має

Хліб , сирочок полюбляє.

По підлозі тишком – нишком

Бігає сіренька …( мишка)

(Слайд 5)

 

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

    Опрацювання казки « Півник і двоє мишенят» ( с.40 – 42)

(Слайд 6)

 

1. Гра « Передбачення»

- Поміркуйте , про що йтиметься у цій казці.

2. Словникова робота

« Довідкове бюро» ( заздалегідь підготовлені учні пояснюють значення слів)

Ціп – знаряддя для обмолочування зерна , що складається із двох палиць, з’єднаних між собою ременем або ланцюгом.

Млин – споруда для розмелювання зерна на борошно.

(Слайд 7)

3. Читання казки вчителем.

- Хто головні герої казки?

- Як звали півника ? мишенят?

- Чому мають такі дивні імена?

 

Фізкультхвилинка «Два півники».

   (Слайд 8)

          

4. Читання казки вголос за логічно завершеними частинами

1) Зачин.

- Чи можна охарактеризовати героїв? Як?

2) Читання до слів «… глядіть , скільки я зерна намолотив!»

- Хто виконува роботу?

- Що робили мишенята?

3) Читання до слів « …взяв собі на плечі мішок і пішов».

- Хто поніс зерно до млина?

4) Читання до слів «…мабуть , мені доведеться».

- Як ви вважаєте , хто спече пироги?

- Дочитайте казку мовчки.

- Як ви розумієте зміст останнього речення?

 

5. Технологія «Займи позицію».

- Чи справедливо вчинив півник?

(Слайд 9)

 

6. Читання казки учнями вголос « ланцюжком».

- З якою інтонацією слід читати слова мишенят спочатку? потім? Чому?

- Хто з героїв казки вам сподобався? Чим саме?

- Які слова слід написати під ілюстрацією у підручнику?

7. Робота над образними висловами

Голосно закричали ; тихіше сказали; зовсім тихо відказали; ледве чутно пропищали.

8. Характеристика героїв, складання асоціативного куща.

- Які слова спадають на думку, коли чуєте слова півник  чи мишенята?

(І ряд – до слова півник, ІІ ряд – до слова мишенята, ІІІ ряд - знаходить протилежності між ними.)

          Півник                                                             Мишенята

 голосистий                                                                смішні

 працелюбний                                                            грайливі

 справедливий                                                            ледачі

 хазяйновитий                                                             веселі

 

9. Робота над загадками

На слайді  – зображення тварин . Вчитель читає загадки  , діти знаходять малюнок – відгадку. Він зникає.

 

(Слайд 10)

 

Ходить хмуро між дубами,                         

Хижо клацає зубами.                                     

Зачаївся він , примовк…                                

Грізний звір цей , звісно ,…(вовк)                

       

 Я вухатий ваш дружок,                                     

В мене сірий кожушок,                                     

Куций хвостик, довгі вуха,                               

Я усіх – усіх боюся. ( зайчик )                           

 

Їсть кислички і сунички                                             

Жовтий гриб узяв на шпичку                                   

А коли злякається                                                     

Клубочком згортається.( Їжачок) 

                                            

Хоч у нього й шуба є                                                

Та як холодно стає                                                    

Він не їсть тоді , не п’є                                             

І не ходить , не гуляє,                                               

А у лігво спать лягає.                                                

                                      ( Ведмідь )                            

 

  

VІ. Підсумок уроку

- Яку роботу виконали на уроці?

- Який розділ завершили вивчати?

- Роздивіться, будь ласка, свої картки. Зображень яких героїв ви отримали більше: півників чи мишенят? Чому?

 

VІІ Домашнє завдання.

 Правильно і виразно читати  казку (слабшим учням).

 Придумати продовження казки, в якому мишенята стануть зовсім іншими (сильнішим учням).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: Iruna (17.11.2016)
Переглядів: 65 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz